Hoofdpijn

Hoofdpijn2017-10-08T22:04:05+00:00

Hoofdpijn

Hoofdpijnklachten kennen verschillende vormen. De meest voorkomende vorm van hoofdpijn is spanningshoofdpijn. De hoofdpijnklachten zitten dan aan beide zijden van het hoofd. Het voelt vaak alsof er een strakke band om het hoofd zit. De aard van de pijnklachten is vaak een knellende, drukkende pijn waarbij de spieren van het hoofd, de nek en de schouders extra gevoelig zijn. Bij dit type hoofdpijn voelt u zich meestal niet misselijk en de pijnklachten worden ook niet erger door inspanning. De pijnklachten nemen vaak af bij afleiding, sporten, ontspanning of slapen.

Bij hoofdpijnklachten is het belangrijk om een goed beeld te krijgen van de aard van de hoofdpijn, de eventuele bijkomende klachten als misselijkheid en duizeligheid én de onderliggende oorzaken.

De meeste hoofdpijnklachten zijn met fysiotherapie goed behandelbaar. Spanningshoofdpijn is zeer goed te behandelen door middel van massage en rekoefeningen. Verder is het zeer belangrijk om de oorzaak van de hoofdpijn aan te pakken. Als de oorzaak van de hoofdpijn door een inadequate lichaamshouding komt, kunnen houdingsadviezen en houdingsoefeningen uitkomst bieden. Als de hoofdpijn wordt veroorzaakt door stress of spanning kunnen ontspanningsoefeningen, een gezond eet- en beweegpatroon en voldoende nachtrust helpen deze klachten te verhelpen.

Mariska Heuzinkveld kan u helpen om van uw hoofdpijn af te komen. Heeft u vragen? Bel of mail haar gerust!

Wilt u een afspraak maken? Of wilt u meer informatie over hoofdpijn?